Monday, 18 July 2011

ύλη μου

η μόνη λέξη που κυριολεκτεί
είναι η μεταφορά

21 comments:

  1. Δεν έχεις κι άδικο...
    Μυστήριο τρένο η ύλη. ;)

    ReplyDelete
  2. στελιος .19 July 2011 at 16:25

    Η ύλη ,είναι η μόνη πραγματικότητα.

    ReplyDelete
  3. riski "έγραψες" πάλι :)

    ReplyDelete
  4. στέλιο είναι βέβαιο αυτό;

    ReplyDelete
  5. στελιος .19 July 2011 at 21:44

    Απολύτως βέβαιος.

    ReplyDelete
  6. στελιος .20 July 2011 at 08:11

    Η μόνη πραγματικότητα είναι η ύλη.
    Ολα τα άλλα είναι δημιουργήματα του ανθρώπινου μυαλού.-

    ReplyDelete
  7. μα παρεμβάλεται η αντίληψη, κι αυτή είναι μια νοητική διεργασία.οι ανεμόμυλοι του δον κιχότε ήταν πραγματικοί για τον ίδιο, ίσως και για την δουλτσινέα του (εκείνη ήταν πραγματική άραγε;)

    (καλημέρα))

    ReplyDelete
  8. φιλενάδα αν η ύλη είναι μια συνεχής ηρακλείτεια "μεταφορά" η συνέχεια της μεταφοράς είναι η μετενσάρκωση ως κατανάλωση και ανακύκλωση. εξού και η φετιχοποίηση της διαφοράς. αυτή η καημένη η ύλη δεν είναι ποτέ ένα πράγμα... εμείς;;;;)

    ReplyDelete
  9. α ωραία το έθεσες..
    βέβαια εγώ είπα κάτι πολύ-πολύ απλό
    αν όλη η γλώσσα είναι ένα σύστημα μεταφοράς, τότε η μόνη λέξη που κυριολεκτεί είναι η ίδια η λέξη "μεταφορά" (κι όχι ας πούμε η λέξη "κυριολεξία" κλπ)
    άλλα όλα τα σχόλια διευρύνουν την ερμηνεία
    χχχ

    ReplyDelete
  10. χαρτοφάγος (Μαλαντί Μορτέλ)20 July 2011 at 16:46

    όταν διατυπωθεί όμως η "μεταφορά" ως κυριολεξία είναι τελεστική αντίφαση γιατί δεν μεταφέρει (τίποτα). ακυρολεκτεί επίσης.
    η ακυρολεξία είναι η χώρα ( χωροποίηση) όπου ανθεί (το παιχνίδι με την πάντα επι-κείμενη) φαιδρά κυριολεξία.

    σκέφτομαι το ίδιο για τις λέξεις "γράφω" και "ομιλώ" για τον γραπτό και προφορικό λόγο αντίστοιχα.

    ReplyDelete
  11. χαρτογράφος (Μαλαντί Μορτέλ)20 July 2011 at 16:51

    διευκρίνησις: σκέφτομαι το ίδιο για τις λέξεις "γράφω" και "ομιλώ" ως προς την αρχική σου κουβέντα στην ανάρτηση. ως μόνες κυριολεξίες.

    ReplyDelete
  12. με ενδιαφέρει εκείνο το σημείο του συνόλου που συμπυκνώνει το παράδοξο, που ανήκει και δεν ανήκει συγχρόνως

    ReplyDelete
  13. με μπέρδεψε το αρχικό "ύλη μου". πάντως ανάμεσα στο σημαίνον και το σημαινόμενο κυκλοφορεί ο νους που συμπυκνώνει το παράδοξο της διολίσθησης του σημαίνοντος (δηλ. της μεταφοράς) - άλλωστε μόνο ο νους θα μπορούσε να το ονομάσει παράδοξο.

    ίσως, βιώνει στιγμιαία κάθε φορά και ένα ακόμα... παράδοξο μέχρι να χαράξει μια ιστορική παραδοξότητα όπως όλοι, δομικά.

    η λύση μάλλον βρίσκεται στο σύνολο της δομής και της μεταδομής της. αλήθεια, αν αυτό θεωρηθεί μία διαλεκτική σχέση, ένας δυισμός, ποιο είναι το τρίτο στοιχείο που καταρρίπτει τη σχέση;

    ReplyDelete
  14. δεν σε μπέρδεψε, ίσα-ίσα, που έπιασες και το παραμέσα
    ακριβώς εκεί είναι και το "τρίτο στοιχείο που καταρρίπτει -υπερβαίνει θα έλεγα- τη σχέση"
    όταν το σημαίνον επιδέχεται πολλαπλές και αληθείς (μη αντικρουόμενες) ερμηνείες σε όλα τα επίπεδα (μορφή,περιεχόμενο, αλληγορία, κυριολεξία, κλπ)
    πλήρες νόημα..

    ReplyDelete
  15. Δεν συμφωνώ. Το σημαίνον και το σημαινόμενο μπορεί να έχουν παλλαπλές αλληλοεξαρτήσεις , αλλά τελικά το σημαινόμενο είναι αωατό μόνο αν ταυτίζεται με το σημαίνον.
    Η αλήθεια είναι πάντα μια ενώ το ψέμμα-η λάθος- έχουν πολλά πρόσωπα.
    Η μόνη απόδειξη είναι η πράξη.

    ReplyDelete
  16. δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά
    αλλά νομίζω δεν λέμε κάτι διαφορετικό
    αν μπορείς διευκρύνισε τι εννοείς ταύτιση σημαινόμενου και σημαίνοντος

    ReplyDelete
  17. στελιος .22 July 2011 at 19:39

    Αν το σημαίνον είναι η ύλη και το σημαινόμενο η σκέψη, τότε για να είναι αληθινή η σκέψη θα πρέπει να ταυτίζοται ως προς το αποτέλεσμα.

    Ο Μάρκος είναι το nick.

    ReplyDelete
  18. με κάνεις να αισθάνομαι τερατώδης
    αλλά το γιατί
    θα το εξηγήσω κάποια άλλη φορά

    ReplyDelete
  19. στελιος .22 July 2011 at 21:17

    Ισα-ισα το αντίθετο.
    Βάζεις έξυπνα θέματα,λιγόλογα, και είσαι καλιεργημένο άτομο.
    Απλώς εγώ είμαι της πρακτικής Φιλοσοφίας και επιμένω στο συγκεκριμμένο.-Δεν διεκδικώ το αλάθητο-.
    Η Φιλοσοφία δεν είναι μόνο κοσμοθεωρία αλλά και τρόπος αντίληψης και δράσης στα πεζά καθημερινά θέματα.
    Σε παρακολουθω ευχάριστα και με ενδιαφέρον.

    ReplyDelete
  20. ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια
    και συμφωνώ,ως προς τον τρόπο δράσης ειδικά και στάσης ευρύτερα.

    εξ ου και δεν αναιρείται το συναίσθημά μου.νομίζω πως προκειμένου να μου δείξεις τις θέσεις σου, βρίσκεσαι να λειτουργείς αντιφατικά ως προς τη φιλοσοφία σου.κι αυτό δεν με κάνει να αισθάνομαι καλά.αλλά δεν θέλω να υποδείξω τίποτα παραπάνω και σε κανέναν.
    να είσαι καλά αγαπητέ ανώνυμε

    ReplyDelete