Tuesday 28 September 2010

μήνυμα από τη χώρα του helas! (ανοιχτή ακρ_όαση)

 







"Ονομάζω τον εαυτό μου τελευταίο φιλόσοφο επειδή είμαι ο τελευταίος άνθρωπος.Κανείς δεν μου μιλά εκτός από εμένα τον ίδιο και η φωνή μου φτάνει σ'εμένα όπως η φωνή ενός αποθνήσκοντος!Μ'εσένα, φωνή αγαπημένη, μ'εσένα, τελευταία πνοή της ανάμνησης κάθε ανθρώπινης ευτυχίας, άφησέ με να επικοινωνήσω μαζί σου για μια μόνον ώρα' χάρις σ'εσένα εξαπατώ την μοναξιά μου και δεισδύω στο ψεύδος μιας πολλαπλότητας και μιας αγάπης, γιατί η καρδιά μου απεχθάνεται να πιστέψει οτι η αγάπη είναι νεκρή, δεν υποφέρει το ρίγος της μοναξιάς της πιο μοναχικής και μ'αναγκάζει να μιλώ σαν να ήμουν δύο(...)
Κι όμως!σ'ακούω ακόμη, φωνή αγαπημένη!Πεθαίνει ακόμη κάποιος εκτός από μένα, ο τελευταίος άνθρωπος, σ'αυτό το σύμπαν: ο τελευταίος αναστεναγμός πεθαίνει μαζί μου, αυτό το παρατεταμένο αλίμονο!αλίμονο!αναστενάζει πάνω μου ο τελευταίος των ανθρώπων του αλίμονο, ο Οιδίπους!"

[Le livre du philosophe, F. Nietzche, περ.Αληthεία]

1 comment:

xtina said...

http://www.youtube.com/watch?v=uphqyjAkYIU

Krapp's Last Tape, Samuel Beckett