Γνωρίζω, άλλωστε,
ότι κάθονται και άλλοι πίσω από το τερματικό μου και από τους διαύλους που
εκπορεύονται από αυτό.Το γνωρίζω, επειδή στο δικό μου τερματικό, όταν πιέζω
ορισμένα πλήκτρα, εμφανίζονται μηνύματα άλλων ανθρώπων, γραπτά που κυκλοφορούν
με τη μορφή εικόνων, τα οποία μεταξύ άλλων απευθύνονται και σε μένα. Και αν θέλω,
μπορώ να φωτίσω στο τερματικό μου την εικόνα του άλλου εικονοσυνθέτη με την ανάλογη
πληκτρολόγηση-αν θέλω και αν θέλει. Κι αυτός από τη μεριά του, αν θέλει, μπορεί
να φωτίσει τη δική μου εικόνα στο τερματικό του-αν θέλει και αν θέλω. Γνωρίζουμε
ο ένας για τον άλλον και συμφωνούμε διαλογικά. Και το «εμείς», θεωρητικά, σημαίνει:
όλοι οι άνθρωποι.
Με αυτή την αμοιβαία γνώση και αναγνώριση όλων των άλλων, το
παιχνίδι μου με τις εικόνες αποκτά έναν εξαιρετικά ειδικό χαρακτήρα, δηλαδή τον
χαρακτήρα ενός ομαδικού παιχνιδιού, στο οποίο καθεμιά από τις δικές μου
τροποποιήσεις εικόνας είναι απάντηση σε ένα ερώτημα που μου έχει τεθεί και συνάμα
παρότρυνση σε όλους τους άλλους να την τροποποιήσουν εκ νέου και να μου την
παραδώσουν εκ νέου ως νέα ερώτηση. Σ’αυτό το παιχνίδι αμοιβαιότητας που παίζει
κανείς με πλήρη ευθύνη, ως εκ τούτου, το συγκεκριμένο [konkrete] δεν είναι τι πρέπει να βλέπουμε, αλλά από
ποιον προέρχεται και προς ποιον κατευθύνεται. Όταν παίζω με εικόνες, δεν το κάνω
ώστε να παίξω για ένα ούτως-είναι [Sosein], αλλά για ένα συνείναι [Mitsein].
[Προς το σύμπαν
των τεχνικών εικόνων, Vilem Flusser, μετ. Γ.Ηλιόπουλος, εκδ. Σμίλη, σελ 172]
3 comments:
Παίζω:Πώς μπορούν να δημιουργηθούν εικόνες μέσω διαλόγων;-ο διάλογος είναι μια ανταλλαγή πληροφοριών, κατά την οποία αναφύονται νέες πληροφορίες.Χαρακτηρίζεται από αρνητική εντροπία.Η τηλεματική, από την άλλη, είναι μια στρατηγική παιγνίου, η οποία επιδιώκει να στρέψει το διάλογο προς την κατεύθυνση της παραγωγής νέων πληροφοριών (κυρίως εικόνων)
Μουσική δωματίου: Τι λογής θα ήταν μια τέτοια εορταστική ζωή;-θα ήταν σαν ένα συνειδητώς αυτοπαραγώμενο όνειρο, μια ζωή συνειδητά συντεθειμένη σε εικόνα. ΜΙα ζωή τεχνητή μέσα στην τέχνη, μια ζωή ως παίγνιο με εικόνες και ήχους. Μια παραμυθένια ζωή, κάτι που σημαίνει ότι ολόκληρο το παρόν δοκίμιο καταλήγει σ'εναν μύθο-έστω κι αν πρόκειται για έναν μύθο που έγινε δυνατός χάρη στην τεχνική.
Συνόψιση: Μπορεί κανείς να εποπτεύσει αυτόν τον μύθος-Πράγματι μπορεί, τότε όμως ο μύθος γίνεται κοινότοπος και αναξιόπιστος. Και αυτό γιατί τα πληροφοριακά και αξιόπιστα στοιχεία του εμπεριέχονται στη συζήτηση των δεκαεννέα προβλημάτων που απαριθμήθηκαν παραπάνω' και τα προβλήματα αυτά είναι προβλήματα του παρόντος.
[Προς το σύμπαν των τεχνικών εικόνων, Vilem Flusser, μετ. Γ.Ηλιόπουλος, εκδ. Σμίλη, σ. 226-228]
θα το αναζητήσω άμεσα...
φιλάκι αΧτινάκι!
συμφωνωδιαφωνώ σε κάθε σελίδα, αλλά έχει πολύ ζουμί. εξάλλου για κείμενο γραμμένο το 1985, έφτασε αρκετά μακριά προβλέποντας συχνά εύστοχα.
απλά αν ο ίδιος ο Flusser είχε την βιωματική εμπειρία του ίντερνετ, θα το είχε πιάσει ακόμα καλύτερα.
άργησα, αλλά σήμερα είδα το σχόλιό σου
φιλιά!
Post a Comment